Site icon Lykten

Black Friday – dropp materialismen – husk hvem du er

I Danmark har den patriotiske ungdomsorganisasjonen Generasjon Identitet (dansk: Generation Identitær) startet en kampanje mot den amerikanske “Black Friday” kjøpefesten. Budskapet er at man skal kutte ut sanseløst forbruk, og heller fokusere på den kulturelle identiteten man har fått via arv.

Lørdag den 20. november hadde aktivistene kampanje. De hang opp sorte plakater i store deler av Danmark.

Foto: Generation Identitær.

Denne dagen strømmer folk over hele verden til butikkene for å se hvilke tilbud de har. Dette startet i USA, men har spredd seg til Europa og store deler av verden.

Jeg må si meg enig i Generasjon Identitet sitt budskap. Globalistene ønsker å drive handel på tvers av landegrensene, og da er det en fordel for samlebåndsproduksjonen at kundegruppene er mest mulig identitetsløse og like i tankemåte og behov. Et historieløst liv, hvor handelen er et rusmiddel, er god butikk for kapitalistene.

Foto: Generation Identitær.

Globalismen versus nasjonal identitet

Storkapitalen har mange steder nesten utryddet lokale småbutikker og næringsdrivende. Mange arbeidsplasser har gått tapt. De globalistiske multinasjonale virksomhetene tjener stort på at verden blir homogenisert, og at verdens ulike kulturer taper sine historiske røtter og særegenheter.

Et godt eksempel er SAS sin groteske reklame, der de hevder at det ikke finnes noen særegen skandinavisk kultur, og at den kulturen vi har nå kun er sammensatte elementer fra andre folkeslag sine kulturer.

SAS-reklamen er dessverre ikke et enestående eksempel. Overalt ser vi de store kjente merkene snakke om den nye progressive tiden og tankesettet vi er inne i. Storkapitalen støtter den marxistiske Black Lives Matter bevegelsen; og de maler sine produkter i regnbuefarger for å støtte LGBTQ+ og all verdens kjønnsidentitetsforstyrrelser.

Les også: Postens julereklame i 2021: Julenissen kysser en mann

Vi har glemt hvem vi er

Globalistene promoterer samfunnsundergravende idéer, siden det fører til identitetstap og forvirring. Den ideelle kunden bor alene, har en egen bil, hus, hytte og føler at livet har lite mening.

Dette gir godt spillerom for depresjon, fedme og medisiner. Folk som er single reiser mer, og de shopper mer for å fylle tomheten i livet. De er også alene om å betale alle livets utgifter. De er mer utsatt for høyt alkoholinntak og et lettere offer for stat- og bedriftsponset progressiv propaganda. Derfor støtter kapitalistene kulturmarxistiske ideer; som at kjernefamilien er en fiende og noe som må brytes ned.

Vårt største problem er at vi har glemt hvem vi er, og de multinasjonale selskaper ønsker å “hjelpe” oss med å kjøpe ny identitet i form av den nyeste iPhone, eller moteriktig tøy med politisk korrekt budskap. Dette er en overfladisk, men farlig livsløgn.

Les også: Veien til Valhall

Du kan ikke kjøpe identitet

Identitet er ikke noe du kan kjøpe. Den er nedarvet. Du er født inn i en konkret historisk kontekst som strekker seg tusenvis av år bakover i tid. Du er slektsleddet som skal videreføre historie, tradisjon og kultur til de kommende generasjoner. Du har et ansvar for å forhindre at de globalistene lykkes med å gjøre alle til en identitetsløs grøt.

I stedet for å spise usunn mat hos amerikanske hurtigmat-kjeder, bør du dyrke ditt eget folks matkultur. Kjøp lokalt fremfor via internett der det er mulig. Slutt å gi Netflix og HBO pengene dine. Støtt heller alternative medier som Resett, Lykten, Rights og Document økonomisk.

Ta et dypdykk i din egen etnokulturelle identitet. Dine forfedre har fått deg dit du er i dag. De fortjener bedre enn at du glemmer din egen arv og kultur.

Exit mobile version