Site icon Lykten

DNB med hatkampanje mot menn – #huninvesterer – hvor er #handør eller #hanjobberovertid

(Skjermbilde/DNB)

DNB har tydelig blitt bitt av den politisk korrekte basillen som går rundene blant næringslivet og myndighetene i disse dager.

Ifølge DNB så har man klekket ut en kampanje der man retter fokus på at kvinner ikke investerer like mye eller har like mange aksjer som menn har. Og at menn tjener mer enn kvinner. (En veldig seig og langstrakt løgn).

Man har allikevel ikke tatt seg bryet verdt med å se på andre statistikker som skiller menn og kvinner.

Som at menn dør oftere og yngre enn kvinner.

At menn oftere skader seg på arbeidet enn kvinner.

At menn oftere har psykiske lidelser og tar selvmord enn kvinner.

At menn jobber tyngre og lengre enn kvinner.

At menn velger vekk offentlige goder og økonomisk støtte i forhold til kvinner.

Bør man ikke i – likestillingens navn – lage kampanjer med hashtagger som:

#Handør

#Hanerskadet

#Hansliter

#Hanjobbermer

#Hanbegårselvmord

Det har faktisk mer betydning for DNBs økonomi at menn tas vare på og støttes i hverdagen. Tap av en manns konto og renteavkastning er betydelig større for DNB enn gevinsten om en kvinne når mannens investering og aksjekapitalnivå.

Ikke at det skal bety noe i det hele tatt i et godt og trygt samfunn uten identitetspolitikk.

#Tavarepåmannen, DNB.

Relatert:

Exit mobile version