Site icon Lykten

Vil ha kameraer i klasserommene

Det raser en intens debatt i USA om dagen om forholdet mellom de offentlige skolene, lærerne og hva som læres ut til barna i klasserommene. Hvordan lærere innrømmer at de lærer ut såkalt «kritisk raseteori», som er basert på at hvite mennesker, inkludert skolebarn, er født med arvesynd på grunn av sin hudfarge. At hele det amerikanske, og vestlige samfunnet, er gjennomsyret av institusjonell rasisme i alle lag. Som igjen fører til påstanden om at mørkhudete og minoriteter daglig blir utsatt for rasisme og diskriminering.

Dette skal bøtes på ved at man gjennom undervisningsmateriale og og leksjoner fra lærerne og skolene, bruker hudfarge, kjønn og etnisitet som målestokker for alle deler av hverdagen vår. Hele verden ses gjennom disse fargerike prismene og mennesker deles inn i ulike kategorier basert på deres nivå på offerskalaen. Hvite er i denne politiske ideologien overgriperen og har ansvaret for alle historiske overgrep, helt opp til i dag.

Hele ideuniverset om kritisk raseteori har bakgrunn fra marxismen og de ulike avlegningene av denne politiske ideologien.

Vi legger ut en rekke videoer her om temaet nedenfor, så dette vil ta litt tid å gå gjennom.

Det finnes eksempler der hvite elever må stå oppreist foran fargede elever og si unnskyld for historiske hendelser de ikke har noe ansvar for. Eller der hvite elever må være stille og ikke kan snakke, eller blir valgt sist til å si noe. Det har også lekket ut videoer der lærere hetser, mobber og utsetter hvite elever for rasisme på grunn hudfargen sin.

Vi har kameraer på offentlig transport, gater og torg, butikker, drosjer, politiet og offentlige bygninger. På lekerom og svømmehaller. Hvorfor skal vi ikke ha det i klasserom der vi sender barna våre hele dagen? I alle fall hvis det kommer ut at barna våre blitt utsatt for psykisk og emosjonell vold, propaganda og i verste fall fysiske overgrep fra offentlige ansatte – lærerne?

Det hele lekket ut etter koronapandemien, da foreldre selv kunne følge med på undervisninghverdagen og hva lærerne og skolen lærte ut. Og under såkalte foreldre- og lærermøter via Zoom, der flere samtaler lekket ut som var mildt sagt «uheldige» for lærerne.

Dessverre har tiden da man kunne stole på at læreren hadde noenlunde den samme verdensanskuelsen og moralen som deg selv er over. Da man tok det for gitt at lærerne fulgte læreplanen og ikke noe mer. Og kanskje til og med ga elevene sine verdifull og moralsk kunnskap uten ideologisk forankring på ytterste venstre.

Lærerstanden og utdannelsen til lærerne har vært under kraftig angrep de siste tiårene fra venstreekstreme krefter som har indoktrinert flere generasjoner av lærere i såkalt kritisk raseteori og marxisme, der hatet mot Vesten er grunnmuren, samt at europeisk kultur, historie og etnisitet anses som undertrykkende og ondt, som må brytes ned og avvikles. Og venstresiden har funnet ut at det må starte med barna våre, helt ned i barnehagealder.

Via kulturmarxismens briller er alt i samfunnet og hverdagen vår relatert til at noen er ofre og andre er undertrykte. At noen utnytter og andre utnyttes. At en type hudfarge representerer hat og rasisme. Lærerne har blitt relativister som bestemmer fakta og historiske hendelser ut fra et politisk ideologisk perspektiv, uten rot i virkeligheten. Passer ikke en statistikk om kriminalitet og hudfarge? Da avfeier man den som institusjonell rasisme og fortsetter med egne fakta.

Kritisk raseteori er ikke kun forbeholdt barna dine på skolen, men blir også implementert i andre offentlige institusjoner som politiet, forsvaret, bankvesen, kommuner og fagforeninger for å nevne noen.

Det har nå gått så langt at enkelte delstatsguvernører har innført lovverk som forbyr å lære ut kritisk raseteori til skoleelevene.

Vi avslutter med litt humor som godt beskriver hva som skjer.

 

Exit mobile version